Kelas Ganti.

4:47:00 pm


Assalamualaikum


Hi, hari ni Politeknik seluruh malaysia ada kelas ganti. sobs. Kelas ganti ni untuk cuti awal raya nanti. Kan raya hari Jumaat jadi takkan lah nak balik Khamis kan, kalau aku ni takpelah sebab dekat, macam yang duduk jauh tu, takkan nak balik malam tu lepastu sampai dekat kampung pagi raya. kahkah. Macam kelam kabut. Jadi Politeknik akan bercuti dari hari Rabu 15/7 dah mula cuti sampai.....cuba teka bila? Takyah tekalah, sampai hari Sabtu 25/7. hewhew.  Seronok weyh cuti sampai raya ke sembilan. Pergh. Ada 2 hari akan buat kelas ganti, satu dah selesai hari ni, lagi satu akan diganti pada hari Sabtu  11/6 nanti. hurm.

Letih jugaklah tambah lagi dengan bulan puasa. Hari ni pula cuaca panas sangat ni dekat Dungun. Buka pintu rumah sewa je dah terasa bahang kehangatan dia tuh. Fuh. Redha jelah pergi kelas pukul 11 tadi matahari terpacak dekat kepala. Lepas tu malang sungguh nasib tadi sebab van kunyit lambat jemput, kena denda dalam kelas. pffft. Sepatutnya denda masuk kelas lewat, kena jalan itik. kahkah. Tapi hukuman dikurangkan dengan ketuk ketampi je. hurm. Kena jugak. Kelas 2 jam je pun tadi, lepastu balik naik van. Van dah lah kena tunggu penuh baru nak gerak. Menyampah. Aku nak bawa kancil datang sini tapi, tahap kepenakutan itu sangat tinggi dalam diri ini, suruh adik aku tolong drive ke Dungun, dia taknak sebab dia nak bawa motor dia lagi T_T Padahal lesen dah nak masuk 3 tahun, tapi kereta pun takut-takut lagi nak bawa T_T

Oh, petang ni plan nak berbuka makan kuey teow goreng je kebetulan ada keropok keping, pastu perah jus limau nipis. Dap em. Lepas asar buat rombongan satu rumah ke kedai Saimah depan sana tu beli barang nak masak. hewhew. Pastu beli ais. Kering je tekak ni panas sangat, terliur tengok air sejuk. pheww. Sekarang ni tengok semua makanan pun terliur walaupun keropok kering yang tak masak lagi tu. kahkah. Tapi pujuk perut cakap kat dia, sabar, kata nak kurus. tehee. 


Tengok tu aku sampai macam tu sekali kepala, belon tu lah menyemak dekat depan, tahulah aku pendek. pffft. Ni lah semua housemate iolls. hewhew. Esok pula kena bagi keputusan muktamad dah dekat supervisor projek nak buat projek apa nanti sebab sebelum raya ni dia nak semua komponen dah lengkap. tsk. Bertabah jelah. Sebab sekarang tak tahu lagi nak pakai litar apa, lepas tu tak tahu mana nak beli RFID tu. Ada 'orang tu' ingat projek akhir saya ni imaginasi semata-mata, dari semester lepas lagi saya cerita ke'tertekan'an saya terhadap projek ini, dia tak tahu saya perlu berimaginasi dan wajib buat sendiri sampai jadi. Lepastu dia terkejut terus kagum. kahkah. Kelakarlah dia tu ingat saya stress selama ni untuk imaginasi semata-mata. kahkah. Dan sekarang berdoa jelah semoga dipermudahkan segalanya. Amin. Hasil belajar seminggu dah dapat sikit dah ilmu pasal sensor, sedikit membantu untuk projek. hewhew. Nah tengok ni.


Pelbagai jenis sensor, tak sabar nak buat lab subjek  Wireless communication. tehee. 


Nah, ini sebagai Host. Tak tahu sangat, sebab hari tu baru kenal-kenal instrument. Tengok-tengok gitu je. Cik Rosnani yang ajar subjek ni, baik je. 


Dan ini sebagai gambar hiasan. kahkah. Takde kena mengena. Sebab geram sangat tengok dia duduk elok atas tu haa. Mahal boleh tahan, tapi sebab sedap, kugagahkan juga diri ini untuk bayar. kahkah. Ish lambatnya masa berjalan, nanti 5.30 baru pergi kedai runcit beli barang nak goreng kuey teow. Lambat-lambat sikit, lepastu masak, anggaran dah dekat nak berbuka baru settle semua, terus ngap. Taksabarnya. Okaylah awak, babai.




You Might Also Like

6 budak awesome !

  1. ooo...semua poli erk...kitorg pown gnti ai sabtu aitu gak...xmakan maggi...tpi nmpak cam sedap gak maggi tu...

    ReplyDelete
  2. hai una ! selamat berpuasa yeaa! goodluck untuk projek tu. wuhuu

    ReplyDelete