Hampir 3 Tahun.

12:18:00 am

Assalamualaikum

Gemukkan aku? Macam hape dah. Penternak lemak yang berjaya. 


Ya Allah, sebaknya tiba-tiba ni. Tak lama lagi dah nak habis belajar. 3 tahun dah, sekejap je. Ingat lagi dulu masa dapat tawaran  belajar politeknik ni, mati-mati tak nak masuk sini sebab nak tunggu SPA. Ingat dapatlah, tapi dah takdir Allah untuk temukan aku dengan kawan-kawan dan pensyarah aku sekarang. Dan nak suruh kenal Dungun dengan lebih mendalam. hewhew. Petang tadi pergi rumah penasihat akademik sebab dia buat makan sempena hari jadi dia dengan anak dia, melampau tau sebak dia. Sikit lagi dah nak berpisah, ikut jalan hidup masing-masing. 

Dulu selalu mengeluh sebab lambat sangat habis belajar, lamanya nak tunggu 3 tahun ni. Lepastu sibuk sangat fikir kawan matrik dulu dah sambung ijazah waktu tu, sekarang ada yang dah sambung master dan kawan-kawan sekolah dulu yang tengah diploma masa tu pun dah semester 4, aku semester 1. Dengki betul masa tu. Nak cepat je habis belajar. Sekarang tinggal sebulan lebih je lagi nak habis. hmm. Nanti mesti rindu kawan-kawan. Lepas ni tak ada lagi nak berkumpul satu rumah macam ni, melainkan semua sambung ijazah tempat sama. hewhew. Seronok jugak kalau macam tu, tapi semua dah ada perancangan masing-masing. Ada yang tak tahu lagi nak sambung ke tak, yang malas nak sambung pun ada sebab nak kerja, pastu nak kawin pun ada jugak. hmm. 

Paling penting aku nak sambung ijazah. kahkah. Berangankan? tapi itu lah impian aku, impian mak abah jugak. Tapi........tak kurang 3 minggu lagi aku ada interview dengan Petronas. amaigad. Peluang tu. Dapat pun sebab Petronas nanti datang Poli aku nak temuduga pelajar semester akhir kos kejuruteraan elektrik, mekanikal dengan awam. Tengok pointer juga, dan alhamdulillah aku antara yang terpilih. pheww. Tapi tulah dalam dilema juga sebab ijazah tu impian dari sekolah lagi, tapi kalau dapat petronas tu, hmmmm. Kena istikharah ni kalau dapat. Kalau dapatla. Tak dapat, sambung belajar je. Tu pun kalau dapat jugak. kahkah. Kalau semua tak dapat, mereput. Eh, nasib baik MUET aku dah ambik masa Matrik dulu, hewhew. 

Lepastu sekarang ni tengah runsing fikir projek sebab tak siap lagi, tak cukup komponen. hmm. Nak kena siap dalam masa terdekat sebab dalam 2 minggu lagi kot kena present. Harap menjadilah. kahkah. Projek ni tak masuk inovasi pun takpe, asal lulus je. tehee. Projek apa aku buat, nanti aku cerita lagi, tapi kalau aku boleh masuk inovasi lah, kalau tak boleh, aku tak cerita. kahkah. Malulah kalau projek tak jadi, nak cerita jugak. Eh, esok classmate ajak pergi air terjun Chemerong. Trauma betul dengar air terjun ni. Aku kena ikut jugak sebab nanti aku mereput seorang diri dalam rumah sewa. Semua budak kelas pergi kecuali zizan. Tapi aku tak mandilah, jangan harap eh nak mandi outdoor macam tu, geletis sangat. haha. Dengan kes kencing tikus lagi. hmm. Pastu esok ada BBQ. Makan-makan ni aku sukalah, ada bihun banyak taugeh lagi. tehee. Jaa yang masak, dia ni terer tau. Dah, itu jelah yang aku mampu cerita kot. Bai.