Tuesday, 23 June 2015

Perjalanan puasa di rumah sewa.


Assalamualaikum


Hi. Masuk hari ni dah empat hari puasa dekat rumah sewa dengan kawan-kawan. Hari tu azam tahun ni nak sahur penuh. Berangan jelah. kahkah. Pagi tadi semua tak bangun sahur, yang sorang tu dah bangun, pastu bila tanya kenapa tak kejutkan yang lain, dia boleh cakap "aku ingatkan semua dah sahur" T_T dia maksudkan pada pukul 3 lebih yang dia tersedar tu. Sahur mendenya pukul 3 lebih T_T Telan ailio jelah dapat kawan blur macam tu. kahkah. 

Lepastu dah lerr internet rosak. Sebab tu dah lama tak on blog, guna internet digi je yang RM3 seminggu, kuota 0GB. pheww. Buat aduan hampir 2 minggu dah, lepastu cakap dah baiki masa cuti semester hari tu, tapi masa datang sini hari sabtu tu, tetap tak boleh guna jugak. Lepastu call lagi kontraktor TM cakap tak boleh guna, dia cakap nak datang tengok Ahad. Aku ni gigih lah lepas habis kelas pukul 4 terkejar-kejar balik rumah sewa takut kontraktor tu nak datang, tapi tak jugak. Call tak angkat. Hari ahad tu lah jugak situasi berbuka puasa paling menyayat hati. tsk. Sebab TM tulah janji nak datang ahad petang tu, kami tak jadi pergi bazar untuk beli makanan lepastu kirim dengan kawan makanan, mula-mula janji nak tolong belikan tapi lepastu tak jadi pulak. Hampeh betul. Tak ada persediaan langsung masa tu, 5 minit nak berbuka baru terhegeh-hegeh masuk dapur masak maggi. Sadiss betul dan tiba-tiba rindu mak. sobs.


Minuman pula air kosong je. sedih tak? Makan tak habis pun bukan sebab kenyang tapi muak. Malam tu nasib baik kawan aku keluar dengan kawan dia. Aku kirim dengan dia je double cheese burger. Masa tu rasa bersyukur sangat. tsk. Makan burger sambil menitiskan air mata. tehee. 


Semalam pula lepas habis kelas terus pergi bazar sebab tak nak kejadian sama berulang. kahkah. Heaven weh dapat pergi bazar dekat bandar Dungun tengok makanan, lepastu bau dia ya Allah sedapnya macam nak beli semua nasib iman kuat lagi. Pujuk hati supaya jangan tamak. kahkah.


Ramai sangat orang semalam. Penuh van. Lepastu aku geram sangat dengan sorang budak ni, semester 1 kot baru lagi, Dia tak tahu agaknya van tu untuk semua orang, dia ingat orang sediakan van tu untuk dia sorang. pfft. Nak selesa je duduk tu tak nak berhimpit. Geram je aku tengok. Nasib puasa, kuat sikit iman. Nah belanja satu gambar kelas pertama untuk semester ni.


Walaupun muka aku tak jelas, nak jugak tepek kat sini. kahkah. eh, ada kejadian pelik tau masa sesi selfie ni, tapi lain kalilah cerita. Nak masak kejap, hari ni Naim adik aku dah tolong belikan ayam madu dekat bazar untuk aku, dia satu poli dengan aku, dah semester 5 sekarang aku pulak semester 6. hewhew. Okaylah babai.



6 comments:

  1. sedih betul....nasib la kan dugaan puasa...dpt makan maggi pun ok la kan dari x dpt buka langsung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yelah, nasib ada maggi mase tu. alhamdulillah. hee

      Delete
  2. sadih betui... huhuhu brtabahlah...

    ReplyDelete
  3. maggi tu nampak sedap aje...

    Kak Gojes nak ajak korang join GA ni…manalah tau menang duit raya…
    MENANGI DUIT RAYA BERJUMLAH RM3100 SEKARANG!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak je sedap, tapi pahit. kahkah

      Delete