Tak lama dah nak final ni

11:51:00 pm

Assalamualaikum

Tadi kemas-kemas nota, asingkan ikut subjek lepas tu buh dalam file siap-siap. Susun cantik-cantik supaya nanti senang nak cari. Tersengih je sebab puas bila semua nampak kemas. Lepastu tiba-tiba teringat, 'eh, hari ni 28 hari bulan, esok dah masuk bulan 3, final bila ek?' . Terus berlari cari note kecil. Alamak, tinggal 40 hari lagi nak final T_T Nangis terus. 40 hari tu termasuk hari cuti, tak lama lagi dah pun. Serabutnya. Tak sedia lagi nak final sebab semester ni nak dapat 4 flat. Wah. Tak pun sebenarnya, nak 3.70 sahaja tapi dalam hati nak juga 4 flat walaupun tahu kebarangkalian untuk dapat keputusan sebegitu sangat susah. 3.70 itu pun belum tentu dapat T_T Bukan apa pun, sebab sekarang semester 5, nak juga merasa ambil sijil anugerah kecemerlangan atas pentas. Bahaha. Dulu waktu semester 1 dah dekan tapi tak ada pun hari anugerah kecemerlangan macam sekarang. PA yang tolong bagi sijil tu sendiri. Tsk tsk. Em em,  esok kelas pukul 8, lepas tu tak ada kelas sampai pukul 3. Penatnya nak kena balik rumah sewa pula sementara tunggu pukul 3, kalau naik van perlu keluarkan duit lagi, jalan kaki penat T_T serba tak kena. Eh, sekarang semester 5, maknanya ada satu semester lagi nak habis diploma. Wah. Rasa macam baru je lagi semester 1. Sobs. Nanti berpisah lagi dengan kawan-kawan diploma. tsk.



Majlis Kawin Sepupu

5:51:00 pm

Assalamualaikum.

Hmmm, cuti seminggu dah habis dah. Sekejap sangat khenn masa sekarang. Hari tu cuti masa dipenuhkan dengan persiapan kenduri sepupu sahaja, pening fikir. Bahaha. Dia punya majlis hari Jumaat 20 Februari. Pertama kali dalam keluarga. Kira sepupu pertamalah ni yang kawin dalam ramai-ramai. Cakap macam banyak sangat menyumbang untuk majlis tu, eh tapi betullah banyak. Saya dengan sepupu nama dia Hamizah , muda sehari je dari saya tapi bajet muda setahun, menyampah sangat tau dia tu T_T kami sama-sama sibuk menyiapkan barang-barang untuk photobooth. Buat sendiri je semua, prop tu google je lepastu print, jimat. Ada prop macam tak cukup tu buat sendiri guna word. bahaha. Pemalas sangat nak edit buat cantik-cantik, bukan aku kawin pun. tehee. Nampak macam senang je tapi letih sangat tak cukup tidur sebab nak kena potong prop betul-betul bagi cantik, kalau tak cantik kitorang jugak malu nanti kalau ada saudara mara tanya kang siapa buat tak cantik ni T_T Ingatkan mula-mula photobooth yang kitorang buat ni tak akan dapat sambutan sangat sebab biasa-biasa sahaja, tak lawa sangat pun, tapi alhamdulillah jugaklah sebab ramai juga yang bergambar dekat situ. Malu titew tau, haha. Gula-gula pun beli yang biasa-biasa sahaja jimat kan, lagipun boleh topup banyak kali sebab murah beli banyak-banyak. Laku juga walaupun macam tak menarik, tsk tsk. terharu.


Tengok alas meja tu, mula-mula ingatkan nak buat macam kedut sikit macam dekat langsir tu tapi makcik tak bagi rosakkan meja pula, tak boleh nak guna paku tekan terpaksa pin biasa je. Takpelah tak cantik bukan aku punya majlis pun. Bahaha. Pinggan tingkat tu percuma masa beli kfc, ada banyak gula-gula dalam pinggan tu sebenarnya tak perasan pula masa ambil gambar ni pinggan tu kosong, kain pun tak iron T_T pengantin tu haa malas sangat nak tolong gosok, takkan saya nak gosok dah rumah jauh dari tempat kenduri nanti dalam perjalanan nak pergi kenduri terpaksa lipat juga, sama macam tak gosok. Menyampah tau. Prop tu ada banyak lagi kitorang buat ada bawah meja tu letak banyak-banyak atas meja nampak sarat sangat. Semak.



Background ni pula sengaja buat sebab nanti nak bergambar cantik sikit. Majlisnya dibuat dekat dewan serbaguna lepastu belakang langsir ni sebenarnya pintu dewan, pintu macam pintu kedai runcit yang lipat tu dah berkarat pun. Hitamnya kaki Yasir sampai terjojol kaki keluar, seronok sangat ke jumpa sepupu main sampai taknak balik lepastu cakap kat abah "aboh, balik malamlah ?" T_T


Yang belakang, Naim, Faiz. Depan, Haziq. Adik tapi tak cukup lagi seorang.

Orang kuat majlis. Antara yang paling banyak membantu tambah lauk, tambah air. Naim tu aku perasan makin gelap sejak praktikal ni. haha. 

Hisyam Naufal, sepupu.

Budak ni pun orang kuat majlis juga. Bahaha. Dewan tu dah macam rumah dia, lari-lari pusing dewan lepastu pergi dekat photobooth ambik gula-gula tapi bukan sebiji, satu bekas sekali dia ambik T_T

Budak baju hijau tu adik, lainnya budak kecik sebelah dia tu sepupu. Belakang tu pakcik yang anak dia kawin.

Tiap kali ada tetamu datang mesti ada budak-budak ni menyibuk sekali nak baca orang tulis apa. bahaha. Perasan tak prop semua dah letak dalam bakul sebab botol kaca tadi dah pecah ditiup  angin, nasib baik beli dekat kedai RM2 je. tehee. Eh nampak gambar ni macam edit kan belakang tu tapi sebenarnya tak pun. Panas sangat kan matahari sekarang. Hurm.


Itu sahaja nak dicerita. bye. Oh ya, gambar dengan pengantin tak ada, pengantin sibuk sangat jumpa tetamu. 

Dah lama tak menaip

7:54:00 am

Assalamualaikum

Semester ni rasanya macam terlalu banyak kerja yang perlu buat. Banyak benda perlu fikir. Patutlah senior ramai sangat merungut letih, baru boleh faham. pheww. Tarik nafas. Banyak kerja yang perlu fikir terutama untuk 'project'. Tak settle lagi. wargh ! Takpe, sekarang tengah cuti midsem, rehat dulu. Lagipun penyelia project pun suruh cuti sepuasnya kan, jangan fikir kerja. hewhew. Tapi...cuti ni macam tak cuti sangat pun, sibuk juga dengan kenduri sepupu esok. Minggu ni asyik kena fikir pasal majlis dia je. Semua saudara mara pun macam tu, menyampahlah. hergh. Tak boleh rehat juga. Saya dengan sepupu saya, Hamizah perlu siapkan photobooth tu. Alaa. Letih.

Dua minggu lepas ada kempen derma darah dekat politeknik. Lepas tu rasa macam 'eh, best juga ni kalau derma darah, boleh tahu darah aku jenis apa' hewhew. Kebetulan ada classmate nak derma juga jadi kitorang pergi sekali. Mula-mula masuk tempat derma tu ada pula orang pengsan. Terus lemah semangat. haha. Tapi ku kuatkan juga diri ini, memula masuk tandas dulu buang apa yang patut, tarik nafas pergi kaunter pendaftaran. Isi borang. Sudah tu, kena timbang berat pula. Alamak. Malu takut berat naik. haha. Tapi alhamdulillah, 50kg wo. Turun 4kg dalam masa seminggu, terima kasih Atkins. Bahaha. Lepas dah settle semua check darah, tunggu giliran. Boleh pulak masa tunggu giliran tu ada cabutan bertuah. Memang hari tu hari bertuah saya agaknya, nombor kena pulak. hewhew. 


Terus classmate tadi tu dengki. Itu je pun hadiahnya, dengki pula kenapa. Lantak lerr. Lepas dapat hadiah, semakin bersemangat nak derma.


Ni tengah tunggu giliran, nampak darah orang lain banyak lepastu pekat. Nasib baik tak muntah kuey teow ladna. hiks. Masa saya derma pula darah lambat keluar, darah laju takat 200ml je, dia nak 350. Sukati je nurse tu tekan-tekan jarum bagi darah keluar cepat. Sakit tahu ? Tapi saya buat-buat kewl je. Konon tak sakit. Esoknya dekat kelas bila nampak kesan jarum dekat tangan orang lain mulalah 'eh kenapa diorang tak ada kesan macam aku'. Semalam ego sangat. Bahaha. Kesannya macam lebam tapi semakin lama semakin membesar. Terus saya call kawan saya nurse tanya dia. Dia cakap darah keluar lagi tapi luka jarum dekat kulit dah tertutup jadi dia terkumpul dekat dalam tu. Sudah. Nak menangis. Haha. Dia cakap tak bahaya pun terus lega. Disuruhnya tekan-tekan dekat kesan jarum lepastu lipat tangan ni. Alhamdulillah dah seminggu pun baru hilang. Fuhh. Habis dah cerita derma, apa lagi ? 


Pak Ayub driver van kunyit belanja Domino's ! Van kunyit ni van yang saya selalu naik nak pergi balik kelas dari rumah sewa. hewhew. Satu rumah sewa dia belanja sempena birthday Jaa. Murah sungguh rezeki saya hari tu. Ni hari yang sama dengan hari derma darah tu. Dapnya bila orang belanja kenn. 

Syairah, Jaa, Saya, Amy

Muka bahagia semua. Kesian Jaa tudung tak jadi sebab basah kena hujan. Bahaha. Kami berempat je duduk rumah sewa tu. hewhew. Tak serabut sangat, tak bising, rajin belajar semua, rajin mengemas. Ahh bestnya housemate macam ni. Eh, rasa macam banyak pula cerita, okaylah. Nak berhenti dah ni, sebab nak bersiap pergi rumah makcik nak tolong mana yang patut. Siapkan photobooth tu lagi. Cekidaut.