:/

3:38:00 pm

perbelanjaan sepanjang semester 2 ni .
dapat ptptn rm2500 satu sem
bayar rumah sewa rm100 sebulan kali 5 dah rm500.
bil internet rm15 sebulan kali 5 = rm75
bil air + letrik rm10 sebulan = rm50
bayar tambang van nak  pegi balik poli , anggaran kasar rm100.

Therefore ,
2500-500-75-50-100 = rm1775.

belanja makan , tambang bas balik ke K.T tiap minggu lagi ?
rm1775 - rm420 = rm1355

yang lebih tu belanja makan .
Banyak giler duit abis . Huargh!

'cetek akal'

2:15:00 am

aku tak pernah rasa aku ni muslimah sejati , sekadar rasa bertanggungjawab .
salah ke , kalau aku tegur kawan aku yang tak tutup aurat ?
yelah , aku dah nampak benda tu salah , kalau dibiar aku pon dapat dosa  , dosa bersubahat . Pahala aku pon belum tentu ada , nak ditambah pulak dengan dosa bersubahat tu . Bukan niat nak jaga tepi kain orang . Sekadar menegur , kalau taknak ikot , itu masalah kau lah . Aku dah lepas.

kenapa kalau ditegur , selalu nak bandingkan diri dengan org yang teruk ?
kenapa tak bandingkan dengan orang yang baik akhlaknya ?
kalau hidup selalu nak dibandingkan dengan orang yang lebih teruk dari diri sendiri macamana nak berubah ?

ye , memang .
tak semestinya wanita yang berjubah , menutup aurat dengan sempurna itu baik , tapi sekurang-kurangnya auratnya terpelihara.
menutup aurat itu wajib bagi orang islam . bukan sunat .
Dahulukan yang 'utama'.

aku tak suka bila orang cakap ,
"ini masalah aku , kubur masing-masing"
oke ,
nanti kau mati , kau gali kubur , kau tanam sendiri !

LIFE

1:43:00 am


aku BIMBANG ,
aku mungkin nampak mulia di hadapan manusia .

tetapi ,

akulah yang paling HINA di hadapan ALLAH .

muhasabah diri .

selagi hayat masih ada , berubahlah .
ubah diri menjadi insan yang lebih baik .
demi akhirat

inshaAllah,
SYURGA menanti .

1:27:00 am


wish me luck!

22 oct - digital electronic
28 oct - engineering mathematics
29 oct - electrical circuit
31 oct - semiconductor devices

harap semuanya berjalan lancar.
amin..

EXAMINATION

11:53:00 pm

malam yang tersangat busy
bila terpaksa study hard.
nak paksa otak ni terima semua yang dibaca .
payah. tersangat payah.
nak menyesal dok guna.
memang salah sendiri sebab selalu ambil mudah . 
stress!
selasa dah exam . 
Digital Electronic

gane ?


11:32:00 pm

terasa bahagia 
bila 
dia gembira.

PROGRAM ANAK ANGKAT

5:08:00 pm

haihh ,

sakit hati bila dipaksa pergi program anak angkat , ergh!
'why always me ??'
macam tak dok org lain mung nak hantar .

program tu tak lah teruk tapi yang jadi teruk bilamana diorang anjur program tu time student politeknik cuti sem . oke , tu dok teruk lagi dan tu jadi lebih teruk apabila cuti sem cuma sebulan dan mereka hantar kami untuk 3 minggu?!

bapak dia !

dan 3 minggu tu mereka bagi elaun ringgit malaysia 150 (je). Kalau kerja kurang-kurang pon 400 .
dah dipaksa , dikata 'wajib' , kena pergi jugak. sadiss!

nasib.

takpe , tenang , watlek .

 mungkin ade hikmah.
keep smile :)

11:09:00 am

as long as you happy 
just do it .

ignore me , person who will only inconvenience you in the future.

S.P.A

8:29:00 pm

Temuduga SPA lagi .
gane ni , gane ?

malas pulok rase nak gi . Sebelum ni dah pegi dah , di reject . 
Dah sedap ludah , nak jilat balik pulak . haha !
Sekarang aku dah selesa dgn letrik ni , nak panggil temuduga pulak..
nak pegi ke dok ha ? haih , mikir setaon .
jururawat pulak tuh , istikharah dulu .
tengok mane yang terbaik , ikot .
oke 

FINAL

11:00:00 am

final exam is around the corner !! whooa! what to do ? what to do ?
satu habuk pon tak paham lagi . guane ni ? guane ? nak kena buad jadual ni . wah ! tinggal seminggu lagi nak exam baru nak wat jadual ! bengong .takpelah , atleast ade jugak usaha . tak lah duduk je . yedok ?
tak beraya mane la tahun ni . hurm .