Saat-saat akhir tahun 2014

11:42:00 pm

Alamak, dah nak masuk 22 tahun dah pun. Sikit je lagi, sikit je. Huargh ! Tsk tsk. Masa tolong berhenti, sesungguhnya ku tak sanggup melalui saat sebegini. Sobs. Btw, 2015 tahun akhir diploma, weehooo, lepas ni dah boleh kaf alif wau ya nun, kikiki ;) azam, berubah ke arah yang lebih baik ke jalan yang diredhai Allah swt. Amin. Semoga tahun 2015 menjadi tahun yang lebih bermakna.

Update :
Setahun kemudian , pada tahun 2015....


Semoga tahun ini dapat dating 4 kali sebab tahun lepas 3 kali je. Bahaha. "long distance relationship" lah kononnya. *tangan ke bahu, mata ke atas. Dan terlalu banyak perancangan untuk tahun ini, semoga Allah permudahkan segalanya dan juga berharap dimurahkan rezeki, amin.

Hashtag banjir

2:09:00 am

Bismillahirrahmanirrahim


Assalamualaikum. Sedih bila mengenangkan mangsa banjir lebih-lebih lagi di negeri kelantan. tsk tsk. Sebab saya juga pernah menjadi mangsa banjir suatu ketika dahulu, selama lebih kurang 15 tahun berturut-turut sebelum berpindah ke rumah sekarang jadi saya faham. Tapi tak pernah tenggelam sebuah rumah pun, paling tinggi paras tingkap rumah. Barang terpaksa letak tinggi-tinggi, yang tak sempat diselamatkan semua rosak dan terpaksa ganti baru. pheww. Sekarang alhamdulillah sebab dah berpindah, dekat je pun dengan rumah dulu tapi sini tak kena banjir. Masa gelombang pertama hari tu pun, rumah lama tenggelam lagi. Nasib baik dah berpindah. hewhew. Kalau tak letih lagi lah kemas rumah lepas banjir. Dah letih, habis duit pula tukar perabot rosak. hmmph

Semester lima.

11:29:00 am

Assalamualaikum.


Ehem. fuhh fuhh *tiup habuk. Nasib tak bersawang belog ni, mengada tau labah-labah tadi ada hati nak buat sawang dekat sini, nasib baik saya sempat buka belog, bertempiaran lari. Muahaha. Padan muka tak sempat. hewhew. Seronok beronoknya bila tempat belajar dekat dengan rumah. bahaha. walaupun ambil masa 2 jam juga dari politeknik ke rumah tapi tetap dikira dekat. Tiap minggu balik whoa. Tapi petang nanti dah kena balik politeknik lagi, ahh bencinya dengan perasaan ni. pfffft

Pejam celik pejam celik, celik tak pejam pejam, dah semester lima. Wehoo. Tepukan gemuruh untuk diri sendiri sebab berjaya melalui 4 semester dengan jayanya. Walaupun melalui jalan yang berliku-liku untuk sampai ke tahap sekarang, akhirnya berjaya juga. Tehee. Dulu sebelum masuk belajar di politeknik, rasa macam "boleh ke ni, boleh ke. Aku budak akaun. Elektrik ni macam mana. 3 tahun, lamanya. Nanti masuk poli, mesti umur aku lebih setahun dari orang lain. Hurm hurm. " Tak cuba tak tahu kan. hewhew. 

Sekarang dah semester lima. Wahh, lagi setahun je nak dapatkan diploma. Cepat. Semester lima baru rasa susah juga untuk dapatkan diploma ni. tsk. Baru 2 minggu masuk belajar, tapi tekanan macam lagi seminggu nak final exam. Huargh, stress. Macam banyak sangat tanggungjawab kali ni. Tak boleh enjoy sangat macam dulu-dulu. Kerja kena siapkan cepat-cepat. Jangan tangguh, nanti tambah tertekan. Lepastu sekarang dah kena fikir tajuk untuk projek akhir nanti. Buntu. Sebenarnya, saya dah ada idea untuk projek akhir, tapi kos untuk buat projek tu tinggi, jadi perlu fikir idea lain bagi mengurangkan kos. hurm hurm. Buntu lagi.


Ni masa hari pertama masuk semester 5, muka ceria lagi sebab biasalah hari pertama, pensyarah mana nak mengajar lagi. hewhew. Tapi sekarang tekanan datang tak diundang, bersepah-sepah. pffft. Dah, tu je. Nak kemas barang balik politeknik. Menyampahnya. huh.



ps : kalau ada sesiapa punya idea untuk projek akhir saya , silalah kongsi ya. 


pss : Projek tu berkaitan elektronik, tak perlu fikir benda baru, benda yang dah ada, kita upgrade. okay ? paling ringkas.