Kisah Seram Pendek

4:13:00 pm

Assalamualaikum 


Lama betul menyepi hewhew. Sejak jadi penganggur ni perasaan malas tu mempengaruhi betul, semua benda malas nak buat. Cari kerja pun malas. Tapi kerja tu nantilah fikir, plan nak sambung degree tapi kalau tak dapat baru fikir kerja pulak. tehee. Oh hari tu aku ada pergi kursus dekat Ericsson Shah Alam bawah politeknik untuk course aku la Elektronik Komunikasi. Dapat la lepas rindu dengan classmate walaupun 3 hari je, tapi lain kali la aku cerita. huhu

Sebenarnya aku ada satu kisah seram dekat politeknik tempat aku belajar. Kawan aku sendiri yang kena pastu dia cerita dekat aku tapi memang dia tak tipu la kot sebab takkan nak tipu. kahkah. Tiba-tiba aku rasa nak cerita ni sebab banyak sangat keyword pasal kisah seram asrama psmza dekat blog aku nih. haha. Aku syak budak semester 1 yang baru masuk akhir bulan 11 hari tu yang nak tahu sangat. Maklumlah dorang wajib duduk asrama. kahkah. Bertabahlah dik untuk satu semester je, kalau kita tak kacau dia, dia tak kacau kita. hewhew. 

Okay, cerita dia macam ni. Kawan aku ni lelaki, sama batch dengan aku la. Kitorang masuk sesi disember 2012. Masa tu blok dah tukar, kamsis lelaki sebelah cafe. Kitorang first batch tukar blok sebab tak tahulah kenapa memang masuk terus tukar. huhu. Sebelum ni, kamsis perempuan sebelah cafe. Okay, kamsis lelaki tu besar tau, mungkin sebab dekat politeknik student lelaki lebih ramai dari perempuan sebab tu la kot kamsis lelaki besar. Kawan aku ni dapat bilik aras paling bawah depan tandas. Tapi tak boleh cakap la blok apa. kahkah. Bilik dia dapat tu macam misteri tau tapi aku taknak cerita pasal bilik lagi. Sebelum cerita pasal bilik dia tu, dia ada cerita pasal bilik tv. Haaa. Waktu tu dah senja, dia dekat bilik tv sorang sorang tengok tv sebab masa tu dia takde kawan lagi. Pastu dia dengar macam suara orang berbual, macam ramai gila orang dekat belakang dia. Pastu bila tengok belakang, rupanya takde orang pun ! Pastu lari la masuk bilik. kahkah. Gila ke apa nak duduk dekat situ lagi. 

Haa cerita dekat bilik dia pulak. Psmza ni satu bilik 2 orang. Sebelah bilik dia takde orang pun, depan pulak takde bilik, tapi tempat basuh kain. Dah la bilik depan tandas. Pastu bilik dia ni setiap malam mesti ada orang ketuk pintu, sampai dah terbiasa. Mula-mula memanglah seram jugak, mana taknya bunyi orang ketuk pintu tapi bila buka takde orang pulak. Pastu dah setiap malam macam tu, dah lali. Pastu bilik dia tu 2 tahun dah tak berpenghuni. Last masa tahun 2010 kot. Sebab dia tengok ada jadual kelas, kalendar semua yang tampal dekat dinding bilik tu semua 2010, kitorang masuk disember 2012. Pastu bawah katil dia ada rambut perempuan gugur macam baru lagi, banyak pulak tu. pheww. Kalau aku dah mintak tukar bilik. kahkah. Tapi dia lelaki, tak gentle la kalau tukar bilik sebab takut. haha. 

Benda paling seram yang dia pernah kena dekat bilik tu, bila dia dapat mc seminggu sebab sakit. Masa tu terpaksa balik sebab kena masuk wad kot. Masa tu pagi dalam pukul 4 bas dia sampai depan poli, dia masuk bilik macam biasa. Bila sampai dekat bilik, roommate dia takde. Tapi dia fikir roommate dia pergi bilik kawan dia kot, pastu dia masuk bilik macam biasa lagipun baru sampai penat kot nak tidur la kan. Sebelum tidur dia buka tingkap dulu sebab bilik tu panas dan dia dah biasa macam tu. Katil dia ni tepi tingkap, pastu dia tidur mengiring mengadap tingkap. Baru je beberapa minit tutup mata nak tidur, dia dengar ada orang buka pintu bilik. Dia membelakangi pintu. Pastu dia fikir roommate dia dah balik, pastu dia buat tak tahu jelah. Pastu tahu apa !? Ada benda peluk dia dari belakang! Peluk kuat gila sampai rasa sakit! Benda tu besar, dia cakap rasa benda tu bernafas dekat atas kepala dia. Kawan aku tak boleh bergerak langsung, suara tak keluar. Kaki dia kena kepit. Dalam beberapa minit lepas tu, benda tu lari keluar melalui tingkap yang terbuka tu. Masa benda tu keluar, angin kuat sampai langsir terbang tapi tak nampak pun benda apa tu. Kawan aku cepat-cepat lari pergi bilik kawan dia. 

Pastu esoknya, roommate dia tahu dia balik, roommate dia cari dia dekat bilik kawan dia ni, dia baru nak cerita dekat roommate dia, tapi roommate dia dah cerita dulu. Masa hari pertama kawan aku cuti. Roommate dia tidur sorang-sorang. Pastu roommate dia dengar ada orang ketuk katil kawan aku. Lepas tu seminggu roommate dia tak tidur dekat bilik sampai la kawan aku ni balik. Lepas kejadian tu, kalau salah sorang ada kerja ke tak balik bilik, mesti kena bagitahu dulu, sebab taknak tidur sorang-sorang. hahaha. Okay dah. Itu je cerita yang sempat aku korek. huhu. Panjang jugak entry ni. Bangga dengan diri sendiri sebab berjaya taip jugak walaupun malas gila. hewhew. Cerita ni memang dia sendiri cerita dekat aku, kalau dia tipu, aku pun tipu jugak la. kahkah. tapi dia bukan sejenis penipu. tehee. Tapi kalau korang budak psmza sekarang, takyah la takut sebab takde apa pun sebenarnya. Buat macam takde apa-apa. Sebab macam aku cakap tadi la, kalau kita tak kacau dia, dia tak kacau kita jugak. Tapi kawan aku tak kacau dia pun. hmm. 

Sorry la kalau ayat tunggang terbalik sebab lama tak menaip. hewhew