Masalah rumah sewa lagi.

4:50:00 pm

Assalamualaikum.


Hurm. Sihat tak? Hari ni aku rasa tertekan sangat. Banyak pula masalah memunculkan diri di saat-saat akhir macam ni. Semua macam pentingkan diri je sekarang. Termasuk aku. Baru berangan nak simpan duit nak pergi korea. Bahaha. Dah buat bajet semester 5 dah pun. Tiba-tiba jadi macam gini pulekk. Menyampah. Tertekan. Kalau boleh nak berjimat cermat semester ni. 

Tapi boleh je kalau aku nak minta asrama semester ni, aku je tak teringin. Bukan sebab berlagak, bukan. Bukan mahukan kebebasan sangat pun, lagi pula undang-undang dekat asrama bukan ketat sangat. Cuma saya ni penakut. Saya tak nak jumpa 'kakak-kakak' (bukan manusia) tu. Sebab saya pernah ada pengalaman sendiri. Tak boleh cerita, nanti 'kakak' tu dengar. Bahaha. Dia bukan keseorangan okay. Tapi serius menyeramkan. I is lemah semangat. 

Sebut pasal penting diri pula, macam aku, aku nak murah. Justeru, kalau boleh nak cukupkan 8 orang, nanti akhir semester sekurangnya ada lagi duit, tak lah sampai telefon mak minta duit. Tapi sekarang ade 6 orang sahaja, jadi aku buat keputusan untuk potong wifi juga dengan persetujuan seorang dari kawan aku. Tapi, ada pula orang yang tak setuju. Memang internet penting, tapi masalahnya perbelanjaan akan jadi tinggi. Aku tertekan bila tiada persefahaman. Idea lain, boleh teruskan langgan internet tetapi kongsi dengan jiran, jadi kita kongsi bayar bil, bayar ramai boleh kurangkan kos. Bahaha. Masalah sekarang, jiran tu nak ke. hurm. Dah ar, aku malas lagi nak fikir, penat. Banyak pula rambut gugur dek kerana masalah ini. tsk tsk. Ehem, daftar kursus dah settle dah, banyak pula subjek semester ni, lepas tu dapat pensyarah yang pernah ada masalah dengan kelas kami sem 3 dulu. Bahaha. Nasib... nasib.


wehoo. minggu depan dah kelas dah. Tak sabar nak habis belajar, nak sambung degree pulekk. hewhew. InshaAllah :))




Ini lah classmate. Ni gambar masa photoshoot kelas semester 3 hari tu. Aku paling beria nak buat photoshoot ni sebab nak jadikan sebagai kenangan. Dulu masa belajar dekat matrik tak buat, aku teman kawan aku sakit perut, jadi tak adalah muka aku dalam gambar. Saya duduk yang ketiga dari kanan. Okay sudah, sambung stress.

You Might Also Like

0 budak awesome !