Hari akhir latihan industri.

8:30:00 am

Assalamualaikum.

Dah cukup 5 bulan. hewhew. Akhirnya selesai juga tanggungjawab saya sebagai pelajar semester 4 politeknik. Sekarang rasa tak sabar pula nak masuk belajar untuk semester 5. Nanti dah masuk semester 5, tak sabar nak habis belajar pula. kahkah. normal lah tu kenn. Tadi masa salam peluk cium kakak staf tu ada jugalah sebak. tehee. Tapi kuatkan diri supaya tak keluar air mata berharga ni. tsk tsk. Nasib baik diri ini kuat. Okay sudah, mari tengok gambar. Hari terakhir mesti ada gambar kenangan.


Berdua dengan Kak Zakiah (sebab dia tua setahun dari saya) *sebenarnya panggil dia Ja je pun, tehee


Bertiga. Ada sedikit gegaran disitu sehingga menjejaskan muka saya -..-


Yang ini okay sikit dari tadi.


Tereksaited pulekk. haha. Gegor habiss.


Okay, yang ni ada cerita dia. Pagi tadi dalam pukul 10 Maziah ajak saya beli bihun sup. Harga sebungkus RM 3. Sebab tahu lepas ni dah susah kalau nak makan bihun sup makcik tu lagi, jadi dengan bersemangat saya ikut Maziah. Zakiah pun kirim juga. Lepas tu kami bertiga sepakat nak belanja kakak staf dengan staf seorang lagi tu bihun sup. 2 orang la jadinya kenn. Jumlah semua RM6. Sebab nak pahala sama banyak, seorang bagi RM 2. kahkah. Bukan kedekut, tapi adil. tehee. Beberapa minit selepas beli bihun sup tu, kerani datang dekat kitorang bagi sampul ni sorang satu. Saya buat muka blur. Dah tahu dah mesti duit kalau sampul gitu. Tapi buat-buat tak tahu. Kerani cakap bos bagi. Bila kerani tak ada Zakiah terus buka lalu berkata "RM 200" *lebih kepada berbisik. Nampak tak dekat situ, baru belanja orang RM 2 terus dapat RM 200. Alhamdulillah. Tapi, kalaulah awal-awal lagi dah tahu akan jadi macam ni, baik belanja RM 200 je, dapat RM 20000. Bahaha. Gurau. 

Tengahari pergi restoran matahari pula, bos belanja. Murah sangat rezeki hari ini. Dah dapat duit, orang belanja makan pulekk.


Sedap. Tak tipu. Paling best kerabu mangga. Bahaha. Sebenarnya, dari hari ahad lagi saya teringin sangat nak makan buah pelam. Pelam dekat rumah tokwan dah habis. Ada orang ambil nak buat yang asam boi, yang femes sangat dekat facebook tu. Sukati dia je kan ambil dekat pokok orang. Urgh.  


Ada sotong, udang, ayam, ikan. Sedap. Tapi sambal belacan pula tak ada. sobs


Yang kat tengah tu lah staf yang paling rapat dengan budak praktikal. Saya panggil dia Kak na. 


Sebahagian staf dekat tempat praktikal. Bos tak ada, dia sibuk. haih. Okay, dah. Nak fokus laporan akhir pula. Hari isnin nak kena present dah. Bai.














You Might Also Like

0 budak awesome !