Kan dah kena

11:37:00 pm

Saya memang tak pernah langsung ada masalah gigi. Gigi senget ke, berlubang ke. Memang tak pernah ada pun. Dari sekolah rendah lagi rekod buku kesihatan tu bersih. Sebab tu setiap kali misi datang ke sekolah nak periksa gigi, saya tak pernah ada perasaan apa-apa pun. Sebab memang tak ada rasa apa. Kawan-kawan sekelas ada yang macam takut. Gelisah. Mungkin sebab dia ada masalah gigi.

Masuk sekolah menengah pun sama juga. Sebenarnya setiap kali misi datang periksa gigi, saya tak pernah ambil tahu pun. Bila sampai giliran, masuk bilik rawatan, duduk atas kerusi dia tu, lepas periksa doktor cakap "okay boleh keluar", terus keluar dari bilik rawatan tanpa ada apa-apa perasaan. Kadang pelik juga kenapa sekejap sangat. Nak je duduk dekat situ lama-lama sebab tak nak masuk kelas. Bahaha. Pernah sekali setan hasut suruh ponteng kelas. Saya sengaja buat baik pergi teman kawan tampal gigi. Salahkan setan tu. hewhew. 

Dan tibalah suatu hari, masa tu tingkatan 4 dimana waktu tu misi datang lagi nak periksa gigi. Saya masuk bilik rawatan, baru saja mahu duduk, salah seorang misi bersuara dan berkata "budak ni gigi cantik ni, bersih, tak pernah ada masalah". Ehem, terus riak. Tapi cover. Buat pemeriksaan gigi dengan bangganya. tehee. Salahkan misi tadi. Kalaulah dia tak tegur macam tu, mesti saya tak tahu gigi saya okay, mesti saya tak riak. tsk tsk. terus lupa diri. Kadang-kadang sebelum tidur malas berus gigi, sebab perasan gigi dah okay. hump hump. Tahun 2012 tiba-tiba gigi sakit. Masa tu memang dah takut dah. Takut gigi buruk. grr. Bila pergi periksa, rupanya kena cuci. Malas sangat berus gigi sendiri, orang lain tolong cucikan. Bahaha. 

Lepas tu bangga lagi, gigi dah cantik balik. Perangai malas mulalah menyelubungi diri. haih. Sekarang, sakit gigi bongsu pula. hurm. Yang ini paling sakit dalam banyak-banyak sakit gigi sepanjang 21 tahun hidup ini. Saya syak gigi bongsu tu berlubang. Dah gigi tu duduknya dalam gusi, macam mana lah nak cuci kalau gitulah keadaannya. haih. Takut nak pergi klinik. Mungkin ginilah perasaan kawan-kawan saya dulu masa misi datang sekolah nak periksa gigi. tsk tsk. Sakit.

You Might Also Like

5 budak awesome !

  1. whoahhh rekod gigi bersih.. bagus2

    ReplyDelete
  2. sakit gg plg sakit woo. HAHA pengajarannye.. jgn tinggalkan gosok gg. keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahaha. Tak tinggal pun, gigi tu haa duduknya dlm gusi, susah nak cuci. tehee

      Delete
  3. assalam,sy tag awak utk segmn ni

    http://www.jiakreatifelt.com/2014/11/giveaway-november.html

    ReplyDelete