hari untuk senyum sepanjang hari

1:19:00 pm

Assalamualaikum.


Behehe. Hari ni macam nak sengih je memanjang. hewhew. Sebab terlalu gumbira, seronok beronok sangat dek kerana keputusan peperiksaan sudah keluar ! wehoo ~ Bahaha. Semester ni tidak seperti semester sebelumnya. Debaran tidak sehangat semester lain. Latihan industri sahaja kan. Alhamdulillah. Lulus praktikal dengan keputusan 'cemerlang'. Wahaha. Ehem, riak siket, kasi kembang lobang hidung yang sudah lama kecut. Tidur lena lagi. Abah cakap, tak sia-sia dia hantar pergi praktikal tiap-tiap hari. maknanya kalau tak dapat cemerlang, sia-sia lah ? okay.




Tapi.. rasa bersalah pula bila mengenangkan kawan sekelas yang tak dapat keputusan sama. Tak boleh tidur lena lagi lah. tsk. Sebenarnya bukan susah pun nak dapatkan cemerlang tu. Macam saya, siapkan laporan ikut kehendak politeknik. Lengkap. Waktu presentation, saya jujur. Ececeh. Maksudnya, saya cerita dekat pensyarah benda yang betul. Tidak menipu.Walaupun memang perlu menipu sikit-sikit untuk menyedapkan pembentangan eh pebentangan itu eh tak tahulah macamana nak eja, tapi bagi saya tidak perlu. Memang waktu praktikal, tidak banyak pun kerja yang saya buat. Jadi itu sahaja yang saya ceritakan. Tak sehebat kerja kawan-kawan yang lain. Mungkin pensyarah penilai saya tu baik hati, walaupun dia komen banyak yang tidak kena, tapi pemurah dengan markah. Alhamdulillah sebab dapat pensyarah tu. Terima kasih kepada penyelia saya ketika praktikal, sebab baik hati tak kedekut markah, sangat membantu. Tidak lupa juga kepada abah yang setiap hari hantar dan jemput saya praktikal dan bagi duit makan setiap hari juga. Bahaha. Okay sudah. Cukup. Tiba-tiba jadi penghargaan. tehee.

Tambah gumbira lagi hari ini, bila keputusan adik saya, Naim yang belajar dekat politeknik satu tempat dengan saya meningkat daripada semester sebelumnya. Dia kejuruteraan mekanikal. Alhamdulillah. Tak sangka weh keputusan dia boleh tahanlah, walaupun nampak dia macam serabut je minggu peperiksaan hari tu. bahaha. Tapi bila dapat keputusan macam ni, tak boleh bagitahu orang, takleh bising-bising, nanti nampak riak, orang dengki terus kena santau, tapi dekat sini takpe, orang tak kenal. hewhew. Yuran semester 5 sudah selamat di bank in kan, tapi kenapa macam mahal je ? pelik.


ps : tak paham dengan orang yang suka 'like' komen dekat fesbuk. Nak suruh orang terharu ke, terus 'like' balik dia punya komen atau gambar atau status. Gitu?

You Might Also Like

0 budak awesome !