Pasar Malam Dungun

12:20:00 am

Assalamualaikum, minggu ni aku balik KT hari jumaat sebab ada kerja kena siapkan . Biasanya aku akan balik petang khamis . So semalam aku berpeluanglah pergi pasar malam Dungun dengan budak rumah aku . Lama dah rasanya aku tak pergi pasar tu , rindu . Aku suka pergi sana sebab ada banyak sangat barang murah , makanan pun banyak . Pasar malam Dungun besar sangat . Sebelum masuk Politeknik ni , aku tak pernah suka pergi pasar malam , sebab aku tak suka tempat orang ramai macam tu , aku jarang sangat pergi pasar malam , last aku pergi masa sekolah rendah . Sekarang kalau tak balik KT , wajib pergi pasar malam . Aku suka pergi pasar sebab barang dia murah , boleh tengok gelagat pelbagai jenis orang kat sana . Kalau pergi pasar wajib beli tudung bawal , sehelai Rm4 je , dulu Rm7 dapat 2 , sekarang harga barang dah naik . semua naik . pastu kuey teow goreng, pevret . Rm1 sebungkus , murah . ni pasar malam Dungun . 
Dari jalan utama .

tudung , cantik .

dalam ni semua Rm10 , bawal Rm5 .






keropok lekor , wajib la ada kan sebab this is Terengganu :)




ni pevret , kalau pergi wajib beli ni .



dan yang gambar bawah sekali ni makcik yang tengah minta sedekah . mula mula dulu aku rasa kesian ngan makcik ni , tapi bila aku jalan jalan lagi dalam pasar ni , aku jumpa ramai lagi makcik macam ni . dia buat buat sakit , pastu ada makcik sorang yang tak minta sedekah pun tapi macam jaga diorang yang minta sedekah ni . pastu dah kurang dah rasa kesian aku **
pagi tadi aku bertolak balik KT ngan Jaa , ade orang mintak sedekah , dia minta singget je . dia sokmo naik bas tu , minta duit . tua dah kot dalam 50 lebih , tapi macam sindrom . dia baik , tak kacau orang . ada orang cakap dia jadi macam tu sebab mak ayah dia ajar , mak ayah dia orang susah . sekarang mak dia dah tak ada . kesian pulak aku tengok . hurm .












You Might Also Like

2 budak awesome !

  1. ada lagi k.t goreng rm1....kat sini mmg dh xde;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu .. kat sini ade lagi , tapi x byk , cukup2 je :)

      Delete