menyampah .

1:17:00 am

kau pandai bercakap .

kau pandai buat status , tak kira la kat mana . facebook , twitter , weChat , instagram . semua tempat . bercakap soal hidup mati , keinsafan , petanda kiamat . semua la yang berkaitan . tapi kau tetap sama . tak berubah . macam tu je . tak ada pun nak ubah diri tu . buat status bukan main lagi , pandai . buat status cenggitu sebab nak dapat banyak LIKE je sebenarnya . bukan betul betul dari hati mungkin . kenapa tak berubah ? kenapa sibuk nak cakap "aku ni bila la nak berubah" . berubah jelah sekarang . apa yang susah sangat . buat la yang wajib dulu . solat biar cukup . tutup aurat tu , bukan bungkus aurat . pakaian yang ketat ketat tu jangan la pakai lagi . ni tak , pakai jugak . baju lengan pendek sampai nampak bulu ketiak , hitam . ingat dah cantik la tu ? orang pakai baju kurung pun kau heran , dah kenapa ? orang yang berbaju kurung tu sepatutnya pelik ngan kau , sedar kiamat dah dekat pun pakai macam tu lagi . memang lah pakaian kau tu cantik , tapi cantik kat dunia je buat apa . rambut pun karat , kalau solat kau ingat sah ke ? sedar la , esok esok masuk kubur jugak . hidup ni bukan untuk selamanya . bukan . solat pun tah ke mana . aku tak cakap aku ni bagus , perfect . tapi aku menyampah dengan orang yang macam gini . hipokrit . cakap bajet gud gud je .

You Might Also Like

2 budak awesome !