sakit hati lagi !

8:50:00 am

Assalamualaikum.
hihi
selamat pagi :)
aku nak cerita ni...... 
begini,
ada budak sorang ni kan, dia kan, tak suka aku. hohohoho :'(
aku tahu dia banyak mengutuk aku. 
tapi gua tak heran la der !
apa nak dikesah sangat kan ? tak berani la tu nak bersemuka ngan aku, tu yang sedap sangat mengutuk aku kat belakang . hihi~
ingat aku tak tahu ek ?
cakap lah selagi kau mampu, aku tak boleh nak halang kau dari bercakap buruk tentang aku.
mulut orang mana kita mampu jaga.
hanya mampu berdoa supaya kau sedar, macam tak berapa nak matang sangat perangai dia ni.

bila kat depan kan, senyum manis giler, bahasa cantik sangat...
-
-
-
-
aku sebenarnya kan, malas la nak layan perangai orang cenggini. bukan pengecut.
tapi malas.
tu je.
 aku tahu kalau aku layan, makin buruk jadinya. dia kenal aku sekarang, tapi dia tak kenal aku dulu. 
-
-
orang cakap,
"lupakan jahat orang terhadap kita, lupakan kebaikan kita terhadap orang lain"
 baru kita sedar sape kita. tenang sikit jiwa tu kan ..
 ingat baik orang terhadap kita, ingat jahat kita terhadap orang lain.
ni kalau kita selalu nak ingat baik kita je, sampai bila bila pun kita akan fikir kita ni baik, orang lain yang jahat. orang lain buruk. orang lain keji. orang lain hina. semua pun orang lain lah. 
yang baik semua kita je. puuihh!
dulu masa aku belajar kat matrik, aku pun pernah jumpa kawan macam ni, selalu nak suruh orang fikir dia baik, haha.. 
jahat itu aku. 
semua benda nak di update dekat fesbuk. hoho
kalau orang baca status dia tu, orang akan cakap dia ni tak pernah buat jahat. selalu baik je...
hakikatnya, 
Tuhan saja yang tahu .
sekarang, lepas habis belajar setahun lebih dah, baru pandai nak cari aku balik kan.. rasa bersalah la tu. haha
nasib baik aku ni tak berdendam, aku dah tak nak simpan benda tu lama lama, makin aku ingat , makin sakit hati. Jadi kami berkawan semula. haha
sebab tu sekarang orang nak buat apa pun kat aku, aku macam tak kesah sangat. sebab aku tahu nanti dia akan sedar sendiri bila dia jumpa lawan dia. 
tunggu jelah. macam tak sabar pulak nak tengok dia menyesal. haha --

You Might Also Like

2 budak awesome !

  1. tabahnya akak :) chill sis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. try untuk jd tabah sbb takut jd macam dulu lg. hihi--

      Delete