Terima kasih sebab jadi kawan saya.

5:12:00 pm

Assalamualaikum.

Bosan melampau cuti semester ni, tidur banyak kali sampai tak mampu nak tidur lagi dah. Pening. Sebab sudah terbiasa dengan assignment jadi bila tak ada kerja macam nak menangis minta masa cepat-cepat jalan nak masuk semester 6 tak menyempat. tehee. Dasar tak tahu nak bersyukur T_T
Setiap kali cuti memang ini je kerja saya, duduk rumah. Dah duk rumah takkan duduk semata-mata, mestilah ada kerja sampingan tak lain dan tak bukan tidur, makan eh tapi mengemas, masak pun ada juga, ingat malas sangat ke. kahkah. Kalau tengok gadis (ewah bukan main gadis tak nak kalah) seusia saya yang lain, kalau ada masa lapang macam ni, mesti ada yang keluar dengan kawan-kawan. Tak pun dengan kekasih hati. Tapi saya ni tak ada pun macam tu. Sadlife. Keluar pun dengan keluarga. Tak ada masa lah nak lepak dengan kawan-kawan macam orang lain T_T 

Sebenarnya hidup saya ni sedikit menyedihkan. Kenapa? sebab kawan saya tak ramai. kahkah. Tak tahulah kenapa, saya tak suka kawan ramai-ramai, eh rimaslah nak kena jaga hati semua orang nanti. kahkah. Dari sekolah rendah lagi, tiap-tiap tahun kawan akan bertukar. Tak kekal. Darjah 1 kawan lain, darjah 2 lain, dan seterusnya. Eh, itu pun kalau tukar kelas, kalau kelas masih sama kawan lagi, selagi kelas sama laa. bahaha. Nanti kalau dah masuk darjah 2, bila jalan-jalan dengan kawan baru nampak je kawan darjah 1 mesti tunduk. Malu nak tegur. ekeke. segan. Sama juga waktu sekolah menengah. Tingkatan 1 kawan lain, lepas tu lain pulak. Biasanya kawan tu mesti sekelas. Tapi waktu sekolah menengah dah jumpa dah kawan kekal sampai sekarang, 2 orang je. kekeke. Sikit kan? Dah itu je kekal. Kawan dari tingkatan 1 kot. Pergh cipta sejarah kawan paling lama kekal dalam hidup saya, yang jumpa tak malu-malu, sama dari dulu sampai sekarang. Tapi kami jarang lepak, jarang sangat. Seorang dah kerja, seorang lagi study dekat unimap ambik degree. Ingatkan saya dulu yang sambung degree, dah matrik gagal, duk diam-diam dekat poli sudah, pffft T_T Sebab semua sibuk, jadi memang tak ada masa nak lepak sama-sama, kalau saya cuti diorang tak cuti. hurm. 

Dekat matrik pula ada kawan juga, kawan sebilik dengan jiran bilik. Kawan sekelas tak ada. Malaslah nak cerita. Tapi kawan sebilik dengan jiran bilik tu lepas habis je matrik terputus macam tu je. Tapi baru-baru ni ada sorang yang mesej saya, terkejut kauu. Tiba-tiba mesej, tanya khabar semua. Okaylah dari tak contact langsungkan. tsk. Terus lari-lari masuk bilik tutup muka dengan bantal sambil menangis terharu. Ada juga yang sedar akan kewujudan saya. tsk tsk. Nak kena mention nama ke? Tak payahlah. hewhew. Tak tahulah kenapa, saya memang tak pandai nak berkawan. Kalau pertama kali jumpa saya, orang mesti cakap saya sombong. Padahal memang muka saya blur T_T. Kalau baru jumpa memanglah kena jaga adab sikit sebab kita kan tak kenal lagi, tak tahu lagi perangai orang macam mana, takkanlah baru kenal, lepastu kalau ada benda lawak tiba-tiba saya nak ketawa berdekah-dekah sambil tepuk-tepuk bahu orang tak kenal tu, memang tak aaa. Kenalah ayu, sopan, jaga tingkah laku. hewhew. 



Sekarang dekat politeknik, saya dah ada kawan sekelas. Kali ni macam nak jaga baik-baik hubungan ni supaya kekal sampai bila-bila. tehee. Sebab dah tahu nilai persahabatan dan tahu kelemahan diri yang susah untuk berkawan. Pernah juga ada hamba Allah ni cakap, "aku tak ada kawan pun boleh hiduplah". Amboi kemaheen berlagak lagi. Dia tak rasa lagi, saya yang rasa saya tahu lah. Bayangkan ni jelah, tengah jalan kau jatuh sensorang, malu. Tapi kalau ada kawan, dia tolong kau bangun. Tapi kawan yang boleh pakailah, yang tolong gelakkan sekali tu tinggalkan saja. pffft. Saya pun nak berterima kasihlah pada semua yang pernah jadi kawan saya. kikiki. Walaupun sementara. Paling berterima kasih dengan kawan yang kekal sampai sekarang sebab tak tinggalkan saya, ececeh. Walaupun saya ni membosankan T_T. 

video

Dan tak lupa juga pada seorang lagi kawan saya yang kekal dari tingkatan 5 sampai sekarang, terima kasih tau. Terima kasih juga sebab selalu ada masa saya susah, banyak tolong saya dekat matrik dulu. Selalu siapkan esei english saya dan tak pernah kantoi. Selalu tunggu saya sampai habis kelas sebab tahu saya tak ada kawan sekelas. Teman saya makan. Ajar saya akaun sampai dapat A. Terima kasih :') Tiba-tiba nak emo ni dah kenapa -.-




You Might Also Like

2 budak awesome !