Awak, kenapa kejam sangat?

8:20:00 am

Assalamualaikum

Awak, hari ni saya ada paper matematik pukul 2:30 nanti. Pheww. Tak sabar nak habiskan peperiksaan ni sebab sakit kepala memikirkannya T_T. Macam saya pernah bagitahu, ada classmate yang minta saya ajarkan matematik, saya bukanlah pandai sangat tapi bolehlah kalau tengok nota. Kahkah. Sudah diberitahu awal-awal dekat mereka yang mahu belajar tu, kalau nak belajar boleh tapi ikot masa saya. Saya ada kelapangan hari ahad dengan isnin sahaja. Rabu tak boleh sebab saya nak buat ulangkaji untuk diri sendiri. Nak ketenangan. Tetapi, terpaksa juga mengajar hari rabu sebab ahad dengan isnin saya tunggu mereka dekat perpustakaan, tak juga datang T_T. Bagai menanti sesuatu yang tidak pasti. Sobs.

Sekali hari rabu tu 7 orang yang nak belajar. Yang okay tu okaylah. Tapi yang tanya benda sama berulang kali tu apahal. Mengajar tu ikhlas, tapi diri sendiri perlu berkorban T_T Pertama kali rasa nak termuntah tengok soalan matematik. Yang pentingkan diri pun ada, tak bagi peluang langsung saya nak belajar untuk diri sendiri. Ni sakit hati. Tak layan, merajuk pula dah kenapa ingat iolls ni pakwa awak ke. Urgh. Merajuk sesama perempuan budusss. Kahkah. 

Dah cakap awal-awal buat soalan yang sama bersama-sama, tak layan juga. Lepastu sibuk tanya soalan dia buat tu, aku dah pening tiba-tiba rasa macam berada diawan-awangan. Tiba-tiba soalan yang paling senang saya tak boleh jawab, blank dalam kepala. Berdenyut-denyut, jalan terhuyung-hayang. T_T Itu baru 7 orang, kalau pensyarah mesti lagi pening. Sekarang ni ada lagi nak menanya ni, awal-awal dulu ajak belajar tak layan, sekarang berpusu-pusu minta diajar sampai tak bagi tidur suruh kesiankan dia. Habis tu bila saya nak belajar? Awak nak A+++, saya? Tolonglah. Bagi ruang sikit. Nak cakap depan-depan tak sampai hati, tsk tsk. Pendam jelah. Kesian juga. Nanti kalau dia tak boleh jawab, mengadu dekat saya, rasa bersalah membelenggu diri. Doakan saya dapat menjawab dengan baik. Terima kasih. Petang nanti nak pergi pasar malam lah nak hilangkan stress T_T tsk


You Might Also Like

3 budak awesome !

  1. Salam mesra..

    Jemput join Segmen Bloglist Mei-Jun CN yer : http://www.cekgunorazimah.com/2015/03/segmen-bloglist-mei-jun-2015-by-cn.html

    ReplyDelete
  2. alalalala... selalu jugak cmtuh. xpa.. sabar tau.. :)

    ReplyDelete