Berbaju Kurung

12:59:00 am

assalamualaikum , harini aku nak cakap sikit tentang sesetengah orang yang aku rasa berfikiran sempit . bukan untuk bela diri sendiri , tapi aku rasa memang patut untuk aku bercakap pasal benda ni . aku hairan bila ada sesetengah orang ni yang pelik tengok aku berbaju kurung bila keluar jalan jalan . haritu , kawan aku ajak keluar pergi mesra mall . mesra mall je kot . 2 buah kereta , 10 orang . semua pakai seluar , aku sorang je berbaju kurung , memang aku ni kg sikit , aku mengaku. then , ada pulak sorang antara ramai ramai tu macam marah aku tau , dia cakap "eh husna ko nak ke mana pakai baju kurung ? pergi tukar baju sana, pakai seluar" , haa gittew . cakap macam bajet mak mak gitu . aku tanya kenapa ? tak pernah ey orang pergi jalan jalan pakai baju kurung ? wajib pakai seluar ? aku keras , tak tukar . dia sapa nak arah aku macam macam . kolot sangat ke baju kurung tuh ? memang baju kurung untuk pergi kenduri , melawat orang mati je ey ? ******
memang sejak aku masuk sekolah menengah lagi mak aku tak bagi aku pakai seluar , mak aku ustazah , memanglah jaga sikit . bukan tak bagi langsung , kalau memang keadaan terpaksa bagi lah , kalau tak memang berbaju kurung jelah atau apa je jenis pakaian yang bukan seluar . aku teringin untuk berpakaian macam orang lain , tapi tak sampai hati nak derhaka ngan mak . dah memang sorang je anak perempuan , kalau bukan aku siapa lagi kan .takkan lah aku nak derhaka ngan mak aku semata mata nak ikut dia ? untuk pergi mesra mall sekali tu ? memang tak oke .



haa. harini la . tengok tu , aku sorang je kan . kekadang rendah diri jugak . haha 

You Might Also Like

6 budak awesome !

  1. Hihihihi kak husna, qila pon selalu gila pakai baju kurung. Gi mati ah sape kata kita kolot hahahahah :D

    ReplyDelete
  2. samalah, pernah jgk kena sebab g tengok wayang pakai baju kurung. kawan pandang pelik semacam je. apedehal. kalau kau malu tak payah keluar dgn aku. kan senang cenggitu..

    ReplyDelete
  3. ok apa akak pakai baju kurung nampak ayu je gitu....huhuhu xpya amik kisah pasal dorang cakap janji apa yang kita pakai selesa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu . buat kerja kita je , xyah nak ambik kisah sangat .

      Delete