aku bukan 'kayu'

12:09:00 am

Aku bukan jenis yang sebagaimana yang korang fikir. aku ada hidup aku. aku ada gaya aku. aku ada cara aku. aku bukan patung yang boleh korang pijak. aku bukan kayu buruk yang tak punya perasaan. hidup aku, cara aku. kau tak kenal aku, jangan bercakap tentang aku. kite baru kenal. kau tak boleh nak nilai aku macam tu. aku banyak pengalaman pasal 'kawan' ni. banyak sangat. aku punya ramai kawan tapi aku cuma ada 2 orang sahabat dan sorang sahabat sejati mrF . sahabat yang aku kenal dari tingkatan 1. mereka memang sahabat, yang tak boleh dicari ganti. 

sigh

aku tak tahu kenapa, spesis macam aku ni suke sangat nak merendah diri, dah kenapa ? kenapa selalu nak tunduk kat orang lain? kenapa selalu nak mengaku diri tu salah? aku tak paham. jadi bodoh salah, jadi pandai pun salah ? semua tak kena. bodoh, kena buli. pandai, orang dengki. tak paham la aku jenis manusia macam ni. selalu nak cari salah orang lain. kenapa perlu nak sedapkan hati orang lain? dia tak buat macam tu pun. kenapa perlu macam tu? aku stress. satu benda yang perlu aku buat, sabar. kesusahan akan diganti dengan kesenangan. InsyaAllah. orang nak cakap apa pun, biarkan. biar dia nak buat apa pun, buatlah. dia nak cakap dia betul, biarlah. dia nak burukkan orang, buat lah. sesungguhnya, jika kita jaga aib orang, Allah s.w.t akan tutup aib kita. nauzubillah. jauhkan diri dari melakukan dosa. 

You Might Also Like

0 budak awesome !