Saturday 24 May 2014

Dia je boleh .

Dengan ini saya menggantikan perkataan 'aku' kepada saya supaya nampak lebih sopan ayu cantik menarik tertarik kau memang debommm :)
oke dah, mari mula..

Wujudkah orang sebegini yang hanya merasakan dirinya paling sempurna, dan hanya dia sahaja layak buat apa sahaja dan apa yang telah dia lakukan itu betul dan merasakan semua orang sayang dan suka dengan perangai dia ? yes, memang wujud.

Situasinya begini, seseorang yang aku eh saya pernah kenal iaitu Kelsom binti Ketumbar *bukan nama sebenar meluahkan perasaan ketidakpuasan hatinya apabila Jeton binti Jambul *juga bukan nama sebenar yang cantik lagi meletop hot and spicy dan menjadi rebutan di sekolah membuat akaun facebook dengan menggunakan nama Jessica gomez sesuai dengan rupanya yang anggun itu. Lalu kelsom berkata  , "ko jangan nak bajet sangat letak nama macam tu, ko ingat ko dah cantik sangat ke? mekap je tebal, edit melampau lampau, bila tengok depan biasa je *walhal memang kelsom tuh cantik" di depan laptop jenama 'acer'nya dan dikelilingi rakan serumah sewanya yang terpinga-pinga sedang menikmati makan malam berlaukkan sardin jenama cinta dan tidak faham apa yang sedang dibebelkan oleh kelsom.

2 atau 3 hari kemudian.

aku seperti biasa bangun di awal pagi sebelum subuh terus masuk bilik air mandi dan seterusnya solat subuh dan masukkan baju kotor dalam mesin basuh lalu membasuh baju-baju tersebut dan berlari ke bilik dan buka laptop yang hanya di'hibernate' semalaman dan seterusnya log in facebook untuk mengetahui berita terbaru walaupun baru semalaman tinggalkan facebook dan tiba-tiba terjumpa akaun facebook yang pada asalnya bernama kelsom ketumbar bertukar kepada kel davidson. eh, heloww, kau dah sedap mengata jeton bajet hot tukar nama omputeh, eh dia pun nak jugak ... senyap je bila dia buat macam tuh, tak ada pun orang lain nak bising macam kau bising kat jeton tuh. Jeton tu tak apa la dah muka memang cantik putih melepak macam anak omputeh, kau ? dah macam taugeh dalam bihun sup kedai abe depan sekolah sif dah aku tengok, oh sedapnya bihun sup kedai abe, nyesal sebut. rindu... rindu bihun sup, rindu sekolah, rindu budak kelas 4 dan 5st1, rindu cikgu addmath suara seksi, rindu . ahh. oke dah. saya cakap macam ni tak berniat untuk mengatakan saya seorang yang sempurna, hanya luahan. Janganlah nak sibuk sangat nilai seseorang tuh. Biar la dia nak buat apa pun, suka hati dia lah. susahlah kalau semua nak dengki, busuk hati, iri hati, sakit hati. oh, mungkin dia jeles sebab dia tak secantik Jeton.

ps : cerita ini bukan rekaan , tetapi ia benar-benar terjadi. jalan cerita sama, cuma ada sesuatu yang diubah sedikit . teehee :):)

2 comments:

  1. Ahahaha..lumrah pesbuk memang gitu. Kekadang saje wat dengki, org tu ckp la cmtu. Dia boring tuh. Wat tak tau je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang rse skit je hati ni bile dia bising sbb org lain bahgia. haha :)

      Delete