Tuesday 4 November 2014

Gemuk. Kurus. Gemuk balik.

Situasi :

Ani bukan nama sebenar seorang yang kuat makan dan berbadan agak besar. Beliau selalu diejek oleh sepupu tidak lupa juga makcik-makcik beliau yang suka jaga tepi kain orang. Suatu hari telah datang keinsafan ke dalam dirinya untuk berubah. Berubah dari besar kepada kurus. Dia telah berusaha seboleh mungkin untuk mendapatkan bentuk badan yang diimpikannya. Suatu hari salah seorang dari kawan beliau telah menegur dengan berkata "eh Ani dah kurus kau sekarang, cantik". Sejurus selepas peristiwa itu ..

A :

Ani terus berusaha mengekalkan kecantikan yang telah diperoleh dengan usahanya tersendiri.

B :

Ani sangat gembira sebab dah kurus. Terus lupa diri, makan banyak seperti biasa dengan merasakan "aku dah kurus, takpe, boleh makan sukati bla bla bla.... ". Dan lupa bahawa dia spesis senang gemuk, susah kurus.

sigh

****************************************

Sebenarnya Ani tu adalah saya. huh. Dan respon saya bila kawan tegur dah kurus adalah B. Sebab saya ni pesen pantang dipuji. fuhh. Dan akibatnya dah gemuk balik. bahaha. Kononnya nanti nak pergi buat presentation, badan dah kurus. puiih. berangan saja. Haritu dah berjaya turun 4kg, lepas tu ada pula si jujur baik hati ni tegur, "eh, dah kuruslah" terus lupa diri. hewhew. Terus naik 2kg. Padan muka aku -..-

2 comments: